Náš zákazník - naše onuce

Usedaje k napsání tohoto blogu, mám pocit, že se chystám křičet do tmy - ale což, i když to k ničemu nebude, alespoň si trošku ulevím ...

Stručně: Prosím, nenakupujte u firmy Pivní zóna, momentálně sídlící v Bohunicích, Pod nemocnicí 6, a pokuste se to rozmluvit každému, kdo by tak chtěl učinit.

V Brně máme spoustu jiných podniků, kde lze uspokojit své pivní choutky - HyVeCo, JasoCC, firemní prodejny Černé Hory ... a chovají se tam k zákazníkům slušně. No ale proč to píšu - tož to bylo tak ...

Koncem srpna mě kamarád požádal, zda bych mu nepořídil narážecí hlavu na sudy, které používá pivovar Vyškov. Že prý v jejich vesničce střediskové to nikdo (za rozumný peníz) neprodává. A že našel podnik, který mám "blízko" (na opačném konci Brna než se pohybuju, ale co bych pro kamaráda neudělal, že). Dal mi odkaz na web http://pivnizona.cz a že prý jim tam ráno volal, aby se ujistil, zda je požadovaný hardware skladem.

Kouknul jsem tedy na web, přečetl si, že sídlí na Dornychu 90, a po práci vyrazil. Po asi třičtvrtěhodině boje s dopravní zácpou jsem dorazil na správnou adresu. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že dveře jsou zamčené a visí na nich cedule sdělující změnu adresy, která se udála před několika málo týdny. Opravdu výborné zjištění, že jsem právě totálně zbytečně zahodil hodinu svého času (zpátky už to šlo hladce) a prosmrděl kdovíkolik benzínu - jenom proto, že se idiot webmaster neobtěžoval aktualizovat stránky, a ani do telefonu se nikdo neobtěžoval přeptat, zda kolega ví o nedávné změně adresy.

Po nějaké době jsem ze zvědavosti navštívil web oné firmy a koukl, zda již aktualizovali adresu. V tagu MARQUEE jim tam poletovalo něco o tom, že pozor, změna adresy. (Teď - asi včera - to dokonce aktualizovali, konečně vyměnili fotky a adresa se dá vyčíst i v nepoletujícím tvaru. Nicméně třeba v letáku mají ještě starou.) Všiml jsem si, že tam mají guestbook, tak jsem tam napsal o tom, že tu změnu mohli dát vědět na webu dřív, že takto přišli o pár set zisku; taky jsem si všimnul, že tvrdí, že stáčí Prazdroj ("Plzeň") 12°, tak jsem přidal poznámku o tom, že nic takového se nevaří.

Na to reagoval webmaster tvrzením, že nová adresa na webu již dávno byla, že "podle jejich zdrojů" Prazdroj je 12 a uštěpačnou poznámkou, že těch 10 sudů by mi klidně dovezli "zdarma". Tož jsem jej zkritizoval, že "běžící text" není v normě a požádal o vysvětlení, kde jsem tedy podle něj vzal starou adresu, když podle jeho slov v té době měla být na webu nová. Dále jsem se zeptal na ty zdroje, když na webu Prazdroje, na etiketě ani v žádných propagačních materiálech nic o stupňovitosti uvedeno není, je tam pouze, že se jedná o ležák (což dle příslušné vyhlášky může být i přibližně jedenáctka), a napsal něco o charakteristikách Prazdroje.

Další reakce byla zcela evidentní snahou mlžit a odvádět téma, značně arogantní a završená poznámkou o tom, že mě (coby zákazníka) nepotřebují. Tož jsem vypsal body od kterých utekl, včetně zopakování dotazu, kde jsem tedy podle něj vzal starou adresu, a řekl, že tedy jdu, když mě nechtějí. Druhého dne následovalo odmazání celé diskuse.

Shrnuto, podtrženo - prosím, nebuďme ovce. Jestliže si nějaký podnik neváží zákazníka natolik, aby mu sdělil, kde sídlí, ale naopak jej pošle na špatnou adresu, jestliže tento podnik není schopen nejen se za chybu omluvit, ale vůbec ji uznat, jestliže tento podnik má tolik arogance, že zákazníky posílá do háje, a jestliže ke všemu zákazníky klame a záměrně vydává zboží za lepší než ve skutečnosti je, pak si opravdu nezaslouží, aby u něj někdo nakupoval. Jít ke konkurenci není tak těžké. Výše uvedené alternativy mě doposud nikdy nezklamaly, ač problémy nastaly i v nich. Například v JasoCC se mi stalo, že skladník byl nějaký zmatený a vydal mi špatný sud, čehož jsem si všiml až po cestě ... zvládl jsem se vrátit teprv asi 5 minut po zavíračce, přesto při reklamaci nikdo nic nenamítal, že už jako nepracují, paní u kasy zjistila, že mají v evidenci chybu, pivo co jsem chtěl nemají, omluvila se, nabídla alternativu, přepsala účet, ještě jednou se omluvila, popřála ať chutná, pohodička.

p.s. vy byste ode mě čekali v blogu něco o linuxu? - naivky :-p

p.p.s. - aktualizace 21.9. - pokud někdo nevěří mému tvrzení, že nic jako "Plzeň 12°" se nevaří, nechť si prostuduje tuto tabulku MFČR

0
Vaše hodnocení: Žádné

Komentáře

Obrázek uživatele gedik

Je to proste

... boj s vetrnymi mlyny. P.S. dival jsem se do guestbooku a po tvych dotazech neni vidu ani slechu. Ale pobavil mne tam nasledujici prispevek:

Bydlím naproti vám v paneláku,sleduji vaši prodejnu každý den protože jsem v důchodě tak na to mám čas.Četl jsem změnu vaší pracovní doby a myslím že byste klidně mohli zavírat už v 15:00.Protože jak jsem zjistil tak na prodejnu vám chodí málo lidí a večer jen ojediněle,je to asi jen o vývozech.Děkuji a přeji pěkný den

 

 

$>cd /pub ; $>more beer

Pilsner Urquell

Myslím, že s tím, že dnešní Pilsner Urquell není "dvanáctistupňové" máte pravdu. Extrakt mladiny, vždy byl , a stále je 11,85 % hmotnostních, takže se toto pivo dá právoplatně považovat za dvanáctiprocentní... To že má "pouze" 4,4% alkoholu je způsobeno nižším prokvašením piva. Je fakt, že dneska by se měly piva označovat pouze - výčepní, ležák nebo speciál. Stupňovitost se dneska už docela dlouho nepoužívá a je to proti vyhlášce. Ale koukám že se o pivo zajímáte, Jestli jste z Brna, zašel bych někdy na pivko Smile

re: Pilsner Urquell

> Extrakt mladiny, vždy byl , a stále je 11,85 % hmotnostních, takže se toto pivo dá právoplatně považovat za dvanáctiprocentní...

drobná chybička je, že podle odkazované tabulky, kterou ty mrchy mezitím znepřístupnily Sad , daní Prazdroj a.s. svůj Pilsner Urquell jako pivo jedenáctiprocentní ... kde udělali soudruzi chybu, neumí správně zaokrouhlovat?

z jakého zdroje je těch 11,85%? - oficiální materiály Prazdroje, které jsem potkal já, se jakékoliv zmínce o konkrétním procentu vyhýbají jak čert kříži ...

> To že má "pouze" 4,4% alkoholu je způsobeno nižším prokvašením piva.

ano, to je oblíbené tvrzení ... jenom mi jaksi neštymuje, že toto procento odpovídá spodní hranici nejslabších jedenáctek, které se u nás dělají (ok, úplně nejslabší jsem rychlým googlením našel Krakonoš s 4,3%; na opačném konci je Skalák s 5%), zatímco dvanáctky jsou běžně v rozsahu 4,8-5,3% - prakticky všechna piva vyrobená různými technologiemi s různým stupněm prokvašení se vejdou do tohoto rozsahu, jenom v té Plzni žijou v některých CKT v rámci jednoho pivovaru tak líné kvasinky, že vyrobí pivo, které se o 0,6% alkoholu liší od průměru svého druhu a stupně (a od sousedních CKT s G12), notabene když to má být vzor, který dal tomuto druhu základ a který všichni kopírují?

> Stupňovitost se dneska už docela dlouho nepoužívá a je to proti vyhlášce.

je možno použít navíc procenta EPM, odst. (2) §13 vyhlášky 335/1997 Sb. - sice dle precizního právního výkladu prý ne, že je to blbě formulováno, ale v praxi se to používá, jak to autoři patrně zamýšleli ... což je, pro laika, prakticky totéž co stupňovitost - popravdě nedovedl bych z hlavy říci ani rychle najít, jak to dříve s určováním stupňovitosti přesně bylo (asi "co tam nasypeme ..."), zato dnes nám o procentech hovoří jasně vyhláška 468/2003 Sb.

> Jestli jste z Brna, zašel bych někdy na pivko Smile

dnes večer v Onyxu 36. sraz ...

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.